تبلیغات X
سفارش بک لینک
آموزش ارز دیجیتال
ابزار تادیومی
خرید بک لینک قوی
صرافی ارز دیجیتال
خرید تتر
فایل گپ
بیگ بلاگ
خدمات سئو سایت
چاپ ساک دستی پارچه ای
چاپخانه قزوین
استارتاپ
خرید ملک در دبی
آموزش خلبانی
دانلود فارسی ساز بازی ها
طراحی سایت در قزوین
چاپ ماهان
شرکت تولید کننده ساندویچ پانل
ساندویچ پانل سردخانه
ساندویچ پانل کلین روم
دزدگیر هایکویژن
دزدگیر هایکویژن
هوش مصنوعی فارسی
تابلو دکوراتیو
حفاظ شاخ گوزنی
درب آکاردئونی
درب فرفورژه
حفاظ پنجره
لابراتوار نورقائم


مزرعه خوبی ها - بمناسبت اهدای جایزه صلح نوبل ۲۰۱۶ و پایان بیش از نیم قرن خشونت در کلمبیا s

بمناسبت اهدای جایزه صلح نوبل ۲۰۱۶
 و پایان بیش از نیم قرن خشونت در کلمبیا


پنجاه و دو سال
  خشونت
و مبارزه مسلحانه شورشیان « فارک» در کلمبیا  این کشور آمریکای لاتین ، صدها هزار قربانی و میلیون ها آواره سیاسی  و همچنین میلیاردها دلار خسارت و ویرانی نهایتا به نتیجه ای نرسید.
.
اهدای جایزه صلح نوبل ۲۰۱۶ به رییس جمهور کلمبیا « خوان مانویل سانتوس» در هفتم  اکتبر ۲۰۱۶ به خاطرشجاعت سیاسی و به پاس تلاش ها  و اقدام برای پایان خشونتی که بیش از پنجاه سال در سرزمین کلمبیا جریان داشت ، حاوی پیام های بسیار روشن و امید بخش برای دنیای ماست .

دنیایی که امروز سراسر از خون و خشونت روزگار غریبی را طی میکند و دریغا که مرکز این خشونت همانا ، خاور میانه و در کانون نبرد !!  آن کسانی قرار دارند که خودشان را پیرو مکاتب رهایی بخش و آزادی ستان جا میزنند و در همان حال بوی خون را در همه جا تبلیغ میکنند .

همین چند  روز پیش یکی از اصلی ترین کانون های این نبرد در شهر تاریخی و همچنین بازمانده از دنیای مسیحیت جنگی برآمده از خواست قدرت طلبان در شهر« حلب» سوریه  به پایان رسید . شهری ویرانه و پر از حادثه و جنون و کودکانی که در سال های اولیه زندگانی شان مرگ و نیستی وصدای بمب و گلوله را همزمان تجربه میکنند .

براستی که خبرهایی از این دست که پایان جنگ ، خونریزی، کینه ، دشمنی را نوید میدهند و همزمان رایحه صلح ، دوستی ، همزیستی و پذیرش افکار رنگارنگ و متفاوت و قبول حضور و وجود عنصر مخالف اندیشه من ، چقدر حس خوبی را به انسان منتقل میکند .

دنیایی که شایسته زندگی است ، دنیایی پر از مهر و مهربانی ، دنیای پر از عاطفه ها و خصوصیات و اخلاقیات انسانی ، این همان سرشتی بود که برای انسان نوشته بود .

پس هر کجا که ابرهای شوم و تاریک جنگ به حرکت درآورده شوند ، هر کجایی که صحبت از سلاح و خشونت به میان آید ، در هرکجایی که برای به سیطره درآوردن انسانها صدایی را خاموش کنند، قطعا آن پیام از خدای نام آوری  نیست ، که همه جهان را برای انسان اش خلق کرد و او را از ازل برای زیبایی و دیدن زیبایی ها به این جهان آورد.

.شگفتی در این است در چنین دنیای پر نیرنگی هنوز هم هستند آدمهایی که جز به برافروختن شعله ها و هیزم های جنگ و نیستی نمی اندیشند و در همین کنار گوش خودمان ، مجاهدینی که خود از خلق میدانند ولی از آن گریزانند جزو همین دسته خشونت طلبان  روزگاری را به مرگی بی سرانجام طی طریق میکنند .

آنان حاضرند سر به هر قدومی بسایند تا شاید در جهانی که در گذر است ، لقمه نانی به شرافت نخورند.
به گذشته خود نگاهی نیندازند تا شاید سیاهی را نبینند و زشتی ها را نشمارند.

 اما دنیای ما دنیای واقعیت هاست ، هر اشتباه کوچک یا بزرگ ، هر خیانت جبران ناپذیر سر از سرنوشت های رقت انگیز چون مجاهدین در می آورد . آنچه که امروز نشان از یک شکست تمام عیار سیاسی، نظامی و تاریخی در مورد آنان میدهد ، تاکیدی است بر همین حقیقت .

آدم ها می آیند و میروند و خاطره ها و تاریخ باز مانده از همین آدم ها باقی میماند ، آنچه که امروز جهان را بر آن داشت تا جایزه صلح نوبل خودش را به مردی تقدیم کند از خشونت گریزان بود ، در آینده هم همین گونه عمل خواهد کرد و زمان تنها به نیکی ها پاسخ مثبت خواهد داد ، آنچنان که اگر کمی منصفانه به گذشته تاریخ خود بنگریم همین پیام را دریافت خواهیم کرد .

باشد که از تجربیات گذشتگان بیاموزیم و خود تجربه ای تلخ برای دیگران نگردیم .

برچسب‌ها : ,,,
نویسنده: میلاد آریایی | نسخه قابل چاپ | 1395/9/24 - 16:50 | 1 2 3 4 5 | اشتراک گذاری :

آخرین مطالب

محبوب ترین مطالب

درباره ما

آمار وبلاگ

کد های کاربر